Zasady przyjęć

Zapisy kandydatów (rejestracja) na studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia odbywają się w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK)

Należy wybrać:

  • studia II stopnia (stacjonarne lub niestacjonarne w trybie zaocznym zjazdowym),
  • utworzyć konto i zarejestrować się (Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii, kierunek: Mechanika i Budowa Maszyn, Technologia Chemiczna, Inżynieria środowiska).

Wpisać swoje dane i zamieścić zdjęcie w pliku *.jpg (zdjęcie musi być kolorowe i wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązującymi obecnie przy wydawaniu dowodu osobistego).

Zaleca się podanie w zgłoszeniu adresu mailowego i numeru telefonu, co ułatwi Uczelni dalszy kontakt z kandydatem. Niezbędne jest staranne sprawdzenie danych, a w szczególności numeru PESEL. Następnie należy wpisać swoje hasło i wysłać zgłoszenie.

Po zarejestrowaniu zgłoszenia system rekrutacyjny odpowie podaniem numeru kandydata i indywidualnego numeru konta bankowego do wniesienia opłaty rekrutacyjnej. Oba te numery oraz podane hasło należy koniecznie zachować.

Absolwenci Wydziału BMiP

Dokumenty, które należy wgrać do IRK do 8 lutego 2026 r.:

  • CV (życiorys)
  • zdjęcie (obowiązkowo)
  • dyplom ukończenia studiów inżynierskich, a w przypadku braku dyplomu zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego

Absolwenci Wydziału BMiP, którzy ukończyli studia I-go stopnia przed 1 października 2013 r. - wgrywają dokumenty takie jak absolwenci innych uczelni.

Absolwenci innych wydziałów Politechniki Warszawskiej

Dokumenty, które należy wgrać do IRK do 8 lutego 2026 r.:

  • CV (życiorys)
  • zdjęcie (obowiązkowo)
  • dyplom ukończenia studiów inżynierskich oraz suplement

lub, jeżeli na dzień wgrywania dokumentów absolwent nie będzie posiadał jeszcze dyplomu i suplementu to należy warunkowo wgrać: zaświadczenie o ukończeniu studiów I-go stopnia z Wydziału dyplomującego lub oświadczenie o terminie obrony (napisane przez kandydata) oraz kartę przebiegu studiów poświadczoną przez Wydział dyplomujący.

Absolwenci innych uczelni

Dokumenty, które należy wgrać do IRK do 8 lutego 2026 r.:

  • CV (życiorys)
  • zdjęcie (obowiązkowo)
  • dyplom ukończenia studiów inżynierskich oraz suplement

lub jeżeli na dzień wgrywania dokumentów absolwent nie będzie posiadał jeszcze dyplomu i suplementu to należy warunkowo wgrać zaświadczenie o ukończeniu studiów I-go stopnia - z Uczelni (Wydziału) dyplomującej lub oświadczenie o terminie obrony (napisane przez kandydata) oraz kartę przebiegu studiów poświadczoną przez Uczelnię (Wydział) dyplomującą, a także zobowiązanie dostarczenia oryginału dyplomu:   

Dla kandydatów zarejestrowanych w systemie rekrutacyjnym (w szczególności absolwentów innych uczelni lub kierunków pokrewnych do kierunku, na którym zamierza się studiować) dopuszcza się wstępne, przed wniesieniem opłaty, konsultacje co do szansy przyjęcia. Skonsultować można się w terminach dyżurów Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (WBMiP).

Opłatę rekrutacyjną należy wnieść we wskazanym terminie na indywidualne konto bankowe wygenerowane przy rejestracji kandydata.

W każdej chwili po dokonaniu rejestracji można się łączyć ze swoim kontem, podając jako login numer kandydata i swoje hasło. Do ostatniego dnia zapisów można korygować informacje na koncie.

Po zarejestrowaniu się i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej należy w terminach dyżurów Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dostarczyć w oryginały (do wglądu) wymaganych dokumentów.

Jeżeli kandydat na swoim koncie IKR nie otrzymał informacji o zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej mimo dokonania tej opłaty, to wraz z wymaganymi dokumentami powinien załączyć potwierdzenie dokonania płatności.

Jeśli kandydat nie może dostarczyć oryginałów dokumentów osobiście, dokumenty mogą zostać dostarczone w wyznaczonych terminach pracy Komisji Rekrutacyjnej przez upoważnioną przez kandydata osobę. W tym celu kandydat drukuje obustronnie i wypełnia formularz pełnomocnictwa, który wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami dostarcza osoba upoważniona przez kandydata. Pełnomocnictwo nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Osoba upoważniona musi wylegitymować się swoim dokumentem tożsamości w momencie okazywania dokumentów. Dokumentów nie można przesyłać ani drogą pocztową ani przesyłką kurierską.

Uwaga: oryginały i kopie wymaganych dokumentów należy dostarczyć do Komisji Rekrutacyjnej wraz z dowodem osobistym w terminach dyżurów komisji w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14.02.2026

Niedostarczenie dokumentów w wyznaczonym terminie skutkuje nieprzyjęciem na studia kandydata zarejestrowanego, zakwalifikowanego w systemie rekrutacyjnym.

DODATKOWE INFORMACJE

Po wydrukowaniu z systemu rekrutacyjnego (konto IKR kandydata) skierowania na badania lekarskie należy wykonać badania u uprawnionego lekarza medycyny pracy. Zaświadczenie wydane przez lekarza medycyny pracy należy złożyć w Dziekanacie (terminy zostaną podane przez Dziekanat).

Dodatkowych informacji udziela Dziekanat, a w okresie dyżurów także Komisja Rekrutacyjna WBMiP ds. przyjęć na studia stacjonarne drugiego stopnia oraz studia niestacjonarne.