Strona główna » Rekrutacja » Procedura przyjęć » Studia drugiego stopnia » Studia stacjonarne i niestacjonarne krok po kroku » WYDZIAŁ BUDOWNICTWA, MECHANIKI I PETROCHEMII »
Zasady przyjęć
Zapisy kandydatów (rejestracja) na studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia odbywają się w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK)
Należy wybrać:
- studia II stopnia (stacjonarne lub niestacjonarne w trybie zaocznym zjazdowym),
- utworzyć konto i zarejestrować się (Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii, kierunek: Mechanika i Budowa Maszyn, Technologia Chemiczna, Budownictwo, Inżynieria środowiska).
Wpisać swoje dane i zamieścić zdjęcie w pliku *.jpg (zdjęcie musi być kolorowe i wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązującymi obecnie przy wydawaniu dowodu osobistego). Zaleca się podanie w zgłoszeniu adresu mailowego i numeru telefonu, co ułatwi Uczelni dalszy kontakt z kandydatem. Niezbędne jest staranne sprawdzenie danych, a w szczególności numeru PESEL. Następnie należy wpisać swoje hasło i wysłać zgłoszenie.
Po zarejestrowaniu zgłoszenia system rekrutacyjny odpowie podaniem numeru kandydata i indywidualnego numeru konta bankowego do wniesienia opłaty rekrutacyjnej. Oba te numery oraz podane hasło należy koniecznie zachować.
Dla kandydatów zarejestrowanych w systemie rekrutacyjnym (w szczególności absolwentów innych uczelni lub kierunków pokrewnych do kierunku, na którym zamierza się studiować) dopuszcza się wstępne, przed wniesieniem opłaty, konsultacje co do szansy przyjęcia. Skonsultować można się w terminach dyżurów Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (WBMiP).
Opłatę rekrutacyjną należy wnieść na indywidualne konto bankowe wygenerowane przy rejestracji kandydata we wskazanym terminie.
W każdej chwili po dokonaniu rejestracji można się łączyć ze swoim kontem, podając jako login numer kandydata i swoje hasło. Do ostatniego dnia zapisów można korygować informacje na koncie.
Po zarejestrowaniu się i dokonaniu opłaty rekrutacyjnej należy w terminach dyżurów Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej dostarczyć w formie drukowanej dokumenty:
Wszyscy kandydaci, absolwenci studiów pierwszego stopnia dostarczają:
- aktualny życiorys (CV) uwzględniający wykształcenie, zatrudnienie i ewentualne doświadczenie zawodowe,
- dyplom ukończenia studiów inżynierskich, a w przypadku braku dyplomu zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego,
Kandydaci niebędący absolwentami studiów pierwszego stopnia na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii załączają dodatkowo:
- skan suplementu ze studiów inżynierskich.
Jeżeli kandydat na swoim koncie IKR nie otrzymał informacji o zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej mimo dokonania tej opłaty, to wraz z wymaganymi dokumentami powinien załączyć potwierdzenie dokonania płatności.
Jeśli kandydat nie może dostarczyć oryginałów dokumentów osobiście, dokumenty mogą zostać dostarczone w wyznaczonych terminach pracy Komisji Rekrutacyjnej przez upoważnioną przez kandydata osobę. W tym celu kandydat drukuje obustronnie i wypełnia formularz pełnomocnictwa / podpiąć/, który wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami dostarcza osoba upoważniona przez kandydata. Pełnomocnictwo nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Osoba upoważniona musi wylegitymować się swoim dokumentem tożsamości w momencie okazywania dokumentów. Dokumentów nie można przesyłać ani drogą pocztową ani przesyłką kurierską.
Uwaga: oryginały i kopie wymaganych dokumentów należy dostarczyć do Komisji Rekrutacyjnej wraz z dowodem osobistym w terminach dyżurów komisji do dnia:
- studia stacjonarne: 18 września 2024 roku
- studia niestacjonarne: 18 września 2024 roku
Niedostarczenie dokumentów w wyznaczonym terminie skutkuje nieprzyjęciem na studia kandydata zarejestrowanego w systemie rekrutacyjnym.
Szczegółowy harmonogram składania dokumentów dostępny jest w zakładce TERMINARZ.
DODATKOWE INFORMACJE
Po wydrukowaniu z systemu rekrutacyjnego (konto IKR kandydata) skierowania na badania lekarskie należy wykonać badania u uprawnionego lekarza medycyny pracy. Zaświadczenie wydane przez lekarza medycyny pracy należy złożyć w Dziekanacie (terminy zostaną podane przez Dziekanat).
- Harmonogram zjazdów
- Zasady przyjęć dla studiów stacjonarnych II stopnia oraz studiów niestacjonarnych II stopnia
- Wysokość opłat za studia