Sesja "Jak polubić fizykę?"

Sesja "Jak polubić fizykę?"

Stowarzyszenie Nowoczesna i Innowacyjna Edukacja wspólnie z Politechniką Warszawską Filią w Płocku organizuje w dniu 16 stycznia 2017 r. o godz. 17:00 w Auli PW przy ul. Łukasiewicza 17 Sesję naukowo-edukacyjną pt. „Jak polubić fizykę?”.

Celem sesji jest przybliżenie uczestnikom (głównie nauczycielom fizyki i dyrektorom szkół) możliwości wspomagania nauczania – uczenia się przedmiotów ścisłych w formie edukacji zdalnej, głównie przez internet. Ten nowoczesny sposób kształcenia w dowolnym miejscu i czasie jest zgodny z oczekiwaniami młodzieży. Problemy związane z koniecznością wsparcia nauczania – uczenia się fizyki przedstawią uznani nauczyciele akademiccy Politechniki Warszawskiej z Prodziekanem Wydziału Fizyki i Dyrektorem Ośrodka Kształcenia na Odległość na czele.

 

Program wystąpień referentów:

1.  Przemysław Duda 

Informacje o projektach dydaktycznych:

-eFizyka Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych. Projekt realizowany z funduszy strukturalnych w ramach POKL

-STEM4you(th) ogólnoeuropejski projekt realizowany w ramach programu Horyzont 2020

-MakeItReal ogólnoeuropejski projekt realizowany w ramach programu Erasmus+

2. Przemysław Duda

-Prezentacja produktów opracowanych w ramach eFizyki (w tym pokazowa lekcja dotycząca Zjawiska fotoelektrycznego z wykorzystaniem narzędzi opracowanych w projekcie)

3. Daniel Kikoła

-Prezentacja  pomysłów na zachęcanie młodzieży  do uczenia się przedmiotów ścisłych

4. Elżbieta Piwowarska

-Wykorzystanie metod e-learningu w edukacji formalnej: możliwości, praktyka, tendencje

-Przedstawienie możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych ( ICT) w nauczaniu i uczeniu się

-Przykłady ogólnodostępnych zasobów edukacyjnych, w szczególności w zakresie nauk ścisłych i technicznych

 

Po wystąpieniach referentów przewidujemy możliwość zadawania pytań i dyskusji.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2012 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.